loading...
رمان
رمان نویس بازدید : 7 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

هتل آرا کیش و لذت از تور کیش

hotel ara kish

به گزارش سایت کیش نتس (تور کیش) هتل آرا کیش به تازگی هتل را باز سازی کرده است و با تغییراتی که ایجاد کرده است توانسته مشتریان بیشتری را جذب هتل بکند , هتل آرا کیش به بازارهای پردیس 1 و پردیس 2 و مجتمع تجاری کیش بسیار نزدیک می باشد که در این دو مراکز خرید عمده ترین اجناس مارک را می توان خریداری کرد . پلاژ آقایان به هتل آرا کیش نزدیک می باشد و آقایان می توانند در کمترین زمان به پلاژ بروند.

هتل آرا

تعداد اتاق : 60 تعداد تخت : 200 قيمتهاى اتاقهاى هتل : نوع اتاق تعدا اتاق قيمت دو تخته عدد سه تخته عدد چهار تخته عدد سرويس اضافه : قيمت ها +صبحانه مى باشد. خدمات هتل : گشت بازارها (رايگان ) ترانسفر فرودگاهي( رايگان ) شماره تلفن : 4425052-0764 4420173-0764 شماره نمابر : 4425054 -0764 4421200-0764 آدرس هتل : روبروى بازار پرديس دو

آدرس هتل آرا کیش : جزیره کیش , میدان پردیس , بلوار رودکی

hotel ara kish

 
امكانات: یخچال، تلویزیون، سوئیت، رستوران، اینترنت، سرویس ایرانی، حمل و نقل، نمازخانه، لابی، ماهواره، كافی شاپ،
فاصله تا دریا : 20 دقیفه

list

رمان نویس بازدید : 18 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)
رمان نویس بازدید : 7 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

شمارش معكوس براي بهره برداري از سه پروژه در كيش

گردشگران دريايي كيش در نوروز امسال از زيباترين پايانه مسافري دريايي كشور وارد كيش مي شوند.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، علي اصغر مونسان مديرعامل اين سازمان به همراه محسن مهر عليزاده و حسين دهباشي از اعضاء هيئت مديره سازمان منطقه آزاد كيش از پروژه هاي پارك شهر، پايانه مسافري كيش و طرح زيبا سازي كلبه هور تا كشتي يوناني كه در نوروز سال 1393 به بهره برداري مي رسد بازديد كردند.

در اين بازديد مهندس مونسان نكات لازم را درخصوص هر يك از پروژه ها به مسوولان اجرايي يادآور شد و بر افتتاح پروژ هاي نامبرده شده طبق زمانبندي در نوروز سال 1393 تاكيد كرد.

پروژه پايانه مسافري بندرگاه كيش با مساحت تقريبي ۱۲ هزار متر مربع در ضلع غربي ترمينال شماره يك ، بنا شده است و با دارا بودن نماي زيبا و سقف شيبدار، طوري طراحي شده است كه تداعي كننده موج دريا به عنوان يكي از نمادهاي جزيره كيش باشد.

اين پروژه در ۳ طبقه شامل تمامي فضاهاي مورد نياز يك پايانه اعم از فضاهاي اداري مورد نياز بندر، سالن VIP ، بانك، باجه هاي فروش بليت، گمرك، رستوران، فضاهاي فروشگاهي و رفاهي متعدد سالن هاي انتظار و بدرقه، با ظرفيت ورود و خروج سه هزار مسافر در روز طراحي و مبلغ اوليه پيمان ۷۱ميليارد ريال در حال ساخت است.

سيستم تهويه مطبوع كاملاً هوشمند و پيشرفته و سيستم هاي ايمني و امنيتي روزآمد از ديگر مشخصات اين پروژه است.

طبقات ترمينال شماره ۲ بندرگاه تجاري كيش، چشم انداز بسيار زيبايي به ساحل و خليج فارس دارد كه فضاي دلنشين تري را براي مسافران دريايي فراهم مي كند.

بهره گیری از نمادهای بومی در نمای بیرونی ساختمان که به شکل موج دریا طراحی شده است ، زیبایی این بنا را با ارتفاع ۱۸ متر در مجاورت سواحل نیلگون خلیج فارس دوچندان کرده است.

همچنين پارك شهر كيش به مساحت 16 هکتار يكي ديگر از پروژ هاي در دست اجرا است كه نوسازی و مرمت آن با دستور و تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در اولویت طرح های عمرانی اين جزیره قرار گرفت.

سه محوطه بازی کودکان هر یک به مساحت 250 مترمربع، غرفه های عرضه هنرهای دستی، سازه های چادری در کنار استخرپارک، ایستگاه شطرنج، مسیرهای ویژه اسکیت و دوچرخه سواری، آبنما همراه با موسیقی، هزارتوی بازی کودکان، استخر بزرگ، رستوران و کافی شاپ در طراحی جدید این پارک شهر مدنظر قرار گرفته و در حال اجرا است.

در فضاي سبز اين پارك نيزاز گونه های گیاهی سازگار با آب و هوای کیش و مبلمان شهری شکیل و زیبا استفاده شده است و دیواره های کناری پارک نيز با بهره گیری از نقاشی هنرمندان کیش مزين خواهد شد.

در اين بازديد مهندس مونسان با تاكيد بر لزوم تلفيق هنر و استفاده از انرژي خورشيدي براي نورپردازي و كاشت درختان سايه گستر در طرح زيبا سازي سواحل كيش، از معاون عمراني و مديرعامل شركت سرمايه گذاري و توسعه خواست تا سواحل حدفاصل كلبه هور تا كشتي يوناني قبل از آغاز سال جديد به صورت همگون زيبا سازي شود.

منبع:تور کیش

رمان نویس بازدید : 3 پنجشنبه 15 اسفند 1392 نظرات (0)

قنات کیش بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و آب شیرین قابل شرب ساکنان جزیره را تامین می‌کرده است. قنات کیش از نظر طول رشته قنات و یا عمق چاه‌ها قابل مقایسه با قنات‌هاى دیگر نقاط ایران نیست‌،تور کیش اما با توجه به شیب بسیار کم جزیره‌، چگونگى هدایت آب‌هاى زیرزمینى به سطح زمین در کیش بسیار مهم بوده و نشان مى‌دهد که در زمان خود از پیشرفته‌ترین روش‌ها براى حفر قنات استفاده مى‌کردند.

امروزه مجموعه قنات با تغییر کاربری به یک شهر زیر‌زمینی شگفت‌انگیز بدل شده که بیش از ۱۰۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و اکنون کاریز کیش خوانده می‌شود.کارگزاران با تجربه زحمت تمام طراحی ها را کشیده و می کوشند تا در پروژه بازسازی قنات کیش (کاریزکیش) ضمن حفظ بافت تاریخی آن کاربری های جدیدی از این شهر زیر زمینی بدست آورند.

شهر زیر زمینی کاریز در فاز یک خود به قسمت های مختلف از جمله غرفه های صنایع دستی ایران و جهان، رستوران سنتی و جدید، موزه سالن آمفی تئاتر سالن کنفرانس، گالری های هنری تقسیم و قابل بهره برداری خواهد بود. شهر کاریز در عمق ۱۶ متری زیر زمین قرار دارد.

سقف آن هشت متر ارتفاع و بیشتر سقف آن مملو از سنگواره ، صدف و مرجان هایی است که با نظر کارشناسی ۲۷۰ تا ۵۷۰ میلیون سال قدمت دارد و تک تک آن شناسایی و دارای شناسنامه رسمی در تور ارزان کیش است.

کارگزاران شهر زیر زمینی بر این باورند که دو ویژگی کاریز را در فهرست ابنیه جهانی در خواهد آورد. اول اینکه کاریز در دل تنها جزیره مرجانی دنیا واقع است. دوم آنکه تنها بنایی است که سقف مملو از صدفها و مرجانهای طبیعی است. صدفها و مرجان هایی که برای بازدید آنها دو راه وجود داشته، بازدید از موزه های طبیعی یا غواصی در آبهای آزاد و اکنون کاریز فصلی جدید و استثنایی در پیش روی تمامی دوستداران طبیعت گشوده که بی واسطه خواهند توانست از بزرگترین مجموعه مرجانی بازدید کنند.

گفتنی است که خاک های برداشت شده از کاریز دارای خواص درمانی زیادی است که در ” گل درمانی” استفاده های فراوان خواهد داشت. این امر همراه با خدمات گوناگونی همچون تاسیس مراکز اقامتی ، تجاری و تفریحی در زمینی معادل ۶۰۰۰۰ متر مربع در روی زمین کاریز احداث خواهد گردید. زمین سطحی کاریز به پارک وسیعی بدل خواهد شد که دارای دو تپه مرتفع خواهد بود. این تپه ها از خاک های برداشت شده زیر زمین ساخته شده و به چشم انداز بی نظیر جزیره کیش دل خواهد شد.

اطلاعات بیشتر:

احداث قنات (کاریز) در انحصار ایرانیان بوده است و با توجه به قدمت شش هزار ساله قنات در ایران می توان صاحبان اصلی قنات را ایرانیان دانست.
کاریز واژه فارسی قنات است و در گذشته از آن برای هدایت آبهای زیر زمینی استفاده می شده است.

با توجه به اینکه معمولا قناتها از ارتفاعات شروع شده و به مظهر می رسند عظمت قنات دو هزار ساله کیش با حداکثر ارتفاع چهل و پنج متری در جزیره کیش منحصر بفرد می باشد. جزیره کیش با توجه به اینکه ارتفاع چندانی ندارد، حفر و احداث قنات دو هزار ساله آن به دست ایرانیان خلاق در لایه گل مارن (مرگل) اهمیت و ارزش این قنات را بیش از پیش نمایان می کند.

قنات قدیمی کیش با طول پانزده کیلومتر که در طول دو رشته از منطقه صفین و فرودگاه تا محل فعلی مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیرزمینی کیش به سه رشته تبدیل می شود و از این محل مجددا با تبدیل به یک رشته، به شهر قدیمی حریره می ریزد.

در طول مسیر این قناتهای قدیمی تعداد زیادی چاه برای برداشت آب وجود دارد که نشان دهنده آن است که در این قنات آب هم به صورت ساکن و هم به سمت مظهر قنات جریان و حرکت داشته است. از آب این قنات برای مصرف آبیاری فضای سبز و مصرف شرب ساکنین استفاده می شده و در عین حال کشتی ها نیز از آب جزیره کیش برای مصرف و فروش و یا معاوضه با اجناس دیگر در کشورهای حاشیه خلیج فارس استفاده می کردند.

آب شیرین کاریز حاصل از بارندگی های فصلی جزیره است که از مرجانها به صورت یک فیلتر طبیعی عبور و در لایه گل مارن جریان پیدا می کند. گل مارن نوعی گل رس است که در حالت طبیعی نرم و انعطاف پذیر بوده و چنانچه در معرض هوا قرار گیرد خشک و محکم می شود. در مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیر زمینی کیش (کاریز) جهت حفاظت از این گل ارزشمند دیوارهایی جلوی آن کشیده شده است. از گل مارن علاوه بر استفاده های درمانی برای درد مفاصل با ترکیبات اضافی برای تولید آجر، کوزه و سیمان مورد استفاده خاص قرار می گیرد.

نکته قابل توجه این است که این کاریز ها به طوری استادانه و ماهرانه به دست ایرانیان باستان حفاری شده که با شیبی ملایم در طول پانزده کیلومتر حرکت، هم از آب آن جهت آبیاری استفاده شده و هم امکان برداشتن آن با چیزی شبیه به دلو نیز فراهم بوده است. پایابها مکانی پیش بینی شده برای فراهم شدن امکان برداشتن آب از کاریز است که در طول مسیر کاریز شش پایاب وجود دارد که یکی از آنها در مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیرزمینی تور کیش موجود و قابل مشاهده است.

در گذشته دور اهالی بومی نشین جزیره کوزه به دوش از این محل آّب شرب خود را تامین می کرده اند. قدمت این پایابها به بیش از ۸۰۰ سال می رسد. در گذشته دور ، به خصوص قرون پنجم و ششم هجری که جزیره کیش مرکز تجارت خلیج فارس و دریای عمان بوده آب آشامیدنی جزیره کیش برای مصرف کشورهای حاشیه خلیج فارس از ارزش بسیار بالایی برخوردار بوده است.

سقف مرجانی کاریز کیش به قطر هفت متر که زمانی بستر دریا بوده، مملو از صدف ها و آبزیانی است که هم اکنون به صورت فسیل در سقف مرجانی مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیرزمینی کیش قابل مشاهده است.
آزمایشهای انجام شده در دانشگاه مونیخ آلمان بر روی فسیلهایی که از سقف مرجانی تونل به دست آمده نشان می دهد این سقف بین ۵۳ تا ۵۷۰ میلیون سال قدمت دارد و شناسنامه انواع مختلف آن در موزه شهر زیر زمینی کیش (کاریز) به نمایش گذاشته خواهد شد. اگر با دقت بیشتری به این فسیلها نگاه کنید لاک‌پشتی را می‌بینید که از ۵۷۰ میلیون سال قبل خود را برای امروز ما جاودانه کرده است.

شهر زیر زمینی کیش (کاریز) با توجه به ویژگیهای منحصر بفرد آن از جمله مرجانی بودن جزیره، آب شیرین قنات، هوای خنک در زیر زمین و سقف مرجانی مملو از فسیلهای با قدمت بسیار بالا در فهرست مهمترین ابنیه جهانی قرار می گیرد.

رمان نویس بازدید : 14 دوشنبه 12 اسفند 1392 نظرات (0)

پارک شهر در تور کیش

آيا بهره برداري از پارك شهر و پايانه مسافري  بندرگاه كيش به شب عيد مي رسد؟؟


تلاش شبانه روزي و نفس گير براي بهره برداري از دو پروژه شهري كيش در نوروز 1393 ادامه دارد

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، در حالي كه  فقط 18 روز به آغاز سال نو باقي نمانده حدس و گمان درباره پايان ساخت و بهره برداري از دو پروژه بزرگ كيش همچنان به گوش مي رسد.

پروژه پايانه مسافري بندرگاه كيش و تور ارزان کیش با مساحت تقريبي ۱۲ هزار متر مربع در ضلع غربي ترمينال شماره ۱ ، بنا شده است و با دارا بودن نماي زيبا و سقف شيبدار، طوري طراحي شده است كه تداعي كننده موج دريا به عنوان يكي از نمادهاي جزيره كيش باشد.

اين پروژه در ۳ طبقه شامل تمامي فضاهاي مورد نياز يك پايانه اعم از فضاهاي اداري مورد نياز بندر، سالن VIP، بانك، باجه هاي فروش بليت، گمرك، رستوران، فضاهاي فروشگاهي و رفاهي متعدد سالن هاي انتظار و بدرقه، با ظرفيت ورود و خروج  سه هزار مسافر در روز طراحي و مبلغ اوليه پيمان  ۷۱ميليارد ريال در حال ساخت است.

سيستم تهويه مطبوع كاملاً هوشمند و پيشرفته و سيستم هاي ايمني و امنيتي روزآمد از ديگر مشخصات اين پروژه است.

طبقات ترمينال شماره ۲ بندرگاه تجاري كيش، چشم انداز بسيار زيبايي به ساحل و خليج فارس دارد كه فضاي دلنشين تري را براي مسافران دريايي فراهم مي كند.

بهره گیری از نمادهای بومی در نمای بیرونی ساختمان که به شکل موج دریا طراحی شده است ، زیبایی این بنا را با ارتفاع ۱۸ متر در مجاورت سواحل نیلگون خلیج فارس دوچندان کرده است.

همچنين پارك شهر كيش و تور کیش به مساحت 16 هکتار يكي ديگر از پروژ هاي در دست اجرا است كه نوسازی و مرمت آن  با دستور و تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در اولویت طرح های عمرانی اين جزیره قرار گرفت.

سه محوطه بازی کودکان هر یک به مساحت 250 مترمربع، غرفه های عرضه هنرهای دستی، سازه های چادری در کنار استخرپارک، ایستگاه شطرنج، مسیرهای ویژه اسکیت و دوچرخه سواری، آبنما همراه با موسیقی، هزارتوی بازی کودکان، استخر بزرگ، رستوران و کافی شاپ در طراحی جدید این پارک شهر مدنظر قرار گرفته و در حال اجرا است.

در فضاي سبز اين پارك نيزاز گونه های گیاهی سازگار با آب و هوای کیش و مبلمان شهری شکیل و زیبا استفاده شده است و  دیواره های کناری پارک نيز با بهره گیری از نقاشی هنرمندان کیش مزين خواهد شد.

بنا بر اين گزارش، عوامل اجرايي اين دو پروژه زيرنظر مهندس مونسان مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با همدلي و همكاري و به صورت شبانه روزي و بر اساس كار تيمي برنامه‌ ريزي شده‌ با سرعت در حال اجراي مراحل پاياني اين دو پروژه هستند.

گفتني است با رفع موانع پیشرفت پروژه های عمرانی در پنج ماه گذشته، جزیره کیش جلوه دیگری از ساخت و ساز را شاهد است.

تور ارزان کیش


رمان نویس بازدید : 6 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)

 emphsis of mr Monsan on expand equitation in kish net and kish

تاكيد مهندس مونسان بر گسترش ورزش سواركاري در کیش و تور کیش

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش عصر شنبه 10 اسفند در بازديد از مجموعه سواركاري كيش، بر گسترش اين رشته ورزشي در اين جزيره تاكيد كرد

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، علي اصغر مونسان  به همراه برخي از معاونان و مديران اين سازمان و محمداعرابي مديرعامل موسسه p.m.i.r كيش، از امكانات و بخش هاي مختلف مجموعه سواركاري كيش ديدن كرد.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در اين بازديد با اشاره به نقش ورزش سواركاري در جذب گردشگر گفت: با اضافه كردن اسب هاي جديد براي مبتديان سواركاري و پرش، كورس و با توسعه امكانات و بازسازي اصطبل ها، آزمايشگاه و قسمت مراقبتهاي پزشكي، مجموعه ورزشي كيش به مكان مناسبي براي حضور گردشگران داخلي و خارجي تبديل مي شود.

مهندس مونسان همچنين بر برگزاري برنامه هاي متنوع در مجموعه سواركاري كيش در روزهاي عيد نوروز تاكيد كرد و گفت: مجموعه سواركاري كيش بايد نقش خود را در جذب گردشگر، به خوبي ايفا كند.

باشگاه سوارکاری کیش در کنار مجموعه المپیک و تور کیش واقع شده و تحت نظر سازمان منطقه آزاد کیش و با سرمایه گذاري موسسه p.m.i.rكيش فعالیت می کند.

رمان نویس بازدید : 5 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)

 emphsis of mr Monsan on expand equitation in kish net and kish

تاكيد مهندس مونسان بر گسترش ورزش سواركاري در کیش و تور کیش

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش عصر شنبه 10 اسفند در بازديد از مجموعه سواركاري كيش، بر گسترش اين رشته ورزشي در اين جزيره تاكيد كرد

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، علي اصغر مونسان  به همراه برخي از معاونان و مديران اين سازمان و محمداعرابي مديرعامل موسسه p.m.i.r كيش، از امكانات و بخش هاي مختلف مجموعه سواركاري كيش ديدن كرد.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در اين بازديد با اشاره به نقش ورزش سواركاري در جذب گردشگر گفت: با اضافه كردن اسب هاي جديد براي مبتديان سواركاري و پرش، كورس و با توسعه امكانات و بازسازي اصطبل ها، آزمايشگاه و قسمت مراقبتهاي پزشكي، مجموعه ورزشي كيش به مكان مناسبي براي حضور گردشگران داخلي و خارجي تبديل مي شود.

مهندس مونسان همچنين بر برگزاري برنامه هاي متنوع در مجموعه سواركاري كيش در روزهاي عيد نوروز تاكيد كرد و گفت: مجموعه سواركاري كيش بايد نقش خود را در جذب گردشگر، به خوبي ايفا كند.

باشگاه سوارکاری کیش در کنار مجموعه المپیک و تور کیش واقع شده و تحت نظر سازمان منطقه آزاد کیش و با سرمایه گذاري موسسه p.m.i.rكيش فعالیت می کند.

رمان نویس بازدید : 5 شنبه 10 اسفند 1392 نظرات (0)

تور کیش و کیش بهشت ایران

با نزدیک تر شدن گام های بهار، بازار سفر بر روی سیاحان و مسافران آغوش می گشاید و در این میان بندرها، شهرهای ساحلی و جزایر، مسافران پر شماری دارند و یکی از این جزایر کیش است که آمیخته ای از جاذبه های طبیعی، تاریخ و فرهنگ است.

جزیره کیش با مساحت افزون بر 90 کیلومتر مربع در فاصله 18 کیلومتری کرانه جنوبی ایران در استان هرمزگان واقع است.

طول این جزیره 15 کیلومتر در محور شرقی غربی و پهنای آن هفت کیلومتر در محور شمالی جنوبی است.

این جزیره از طبیعتی منحصر به فرد برخوردار است، سواحل آرام با ماسه های مرجانی، آب زلال دریا که شفافیت آن امکان مشاهده انواع آبزیان را در عمق چند متری ممکن می سازد ، پوشش گیاهی چشم نواز در زمستان و اوایل بهار در کنار مجموعه ای از ظرفیت های گردشگری و تور کیش و تفریحیشمار زیادی از هموطنان و اتباع سایر کشورها را برای بهره مندی از این جاذبه های طبیعی روانه این نقطه از ایران می کند.

کیش در گذر زمان

شهر باستانی ˈحریرهˈ نمادی از تاریخ جزیره کیش است. این جزیره با منابع آب شیرین در خلیج فارس، سالیان سال از این موهبت خداوندی به عنوان کالا در تجارت با دنیای پیرامون بهره برده است.

شاید ˈحریرهˈ ملکه قصر خاندان قیاصره حکمرانان کیش در حدود 900 سال قبل فکر نمی کرد که عمارت اعیانی آنها روزی کانون بازدیدها در سفر به کیش شود.

برای آنان که با خودروی شخصی به جزیره تور کیش سفر می کنند امکان حضور در این نقطه گردشگری که سال 1376 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید ، به راحتی فراهم است.

آنان که با هواپیما به این جزیره سفر می کنند، می توانند با پرداخت هزینه اندکی تور گردشگری نیمروزی جزیره را انتخاب کنند و از شهر تاریخی حریره، بندرگاه و مسجد جامع حریره، درخت سبز، شهر زیرزمینی کیش(کاریز)، آب انبار سنتی، جاذبه طبیعی کلبه هور و کشتی یونانی و تور کیشدر نوار ساحلی شمال و غرب جزیره بازدید کنند.

ردپای برخی مورخان و شاعران بزرگ فارسی زبان نیز درآثار آنان به جا آمده است.

سید جعفر حمیدی مولف کتاب ˈسعدی در کیشˈ احتمال داده است که یکی از مکان های دیدار این شاعر بلندآوازه ایران با گروهی از بازرگانان در شهر تاریخی حریره کیش روی داده است.

در این کتاب آمده است: رونق و درخشش خیره کننده کیش در تجارت در داستان سعدی در کتاب گلستان بازتاب یافته است، آنجا که می خوانیم: ˈبازرگانی را شنیدم که 150 شتر بار داشت و 40 بنده خدمتکار، شبی در جزیره (کیش) مرا به حجره خویش درآورد و همه شب نیارمید از سخن های پریشان گفتن که فلان انبازم به ترکستان است و فلان بضاعت به هندوستان...ˈ

درخت سبز، کهنسال ترین درخت از نوع لور جزیره کیش نیز کانون بازدید گردشگران در سفر به این جزیره است که مشاهده فضای سبز اطراف آن که نظیر آن در مناطق خوش آب و هوای کشور است برای برخی گردشگران جالب توجه است.

سفر به عمق 28 متری جزیره کیش

تجربه سفر به عمق 14 تا 28 متری زمین در جزیره کیش را با حضور در مجموعه شهر زیرزمینی کیش می توان به دست آورد.

گذر در آبراه های رشته قنات های قدیمی جزیره کیش که با سرمایه گذاری منصور حاجی حسینی سرمایه گذار ایرانی مقیم آلمان امکان تردد یافته اند، مسافران را با گوشه هایی از تاریخ جزیره آشنا می کند.

حضور در دل جزیره کیش، معنا و مفهوم جنس مرجانی جزیره را بیش از پیش برای گردشگران به تصویر می کشد.

گردشگران در این مجموعه علاوه بر راهنمایان مستقر در مسیر از راهنمای صوتی ضبط شده در طول مسیر اطلاعات زیادی درباره تاریخ جزیره کیش کسب می کنند و در مسیر پایانی، فرصت استراحت در فضایی سرسبز در دل زمین با شنیدن موسیقی سنتی و اصیل ایرانی برای آنان مهیا می شود.

فسیل جانداران دریایی و نقشه های تاریخی خلیج فارس بر غنای این مجموعه افزوده است.

سنت و مدرنیته، همدلی و وحدت

هرچند ساختمان های مدرن و نوساز وجه غالب معماری جزیره کیش است اما می توان بافت های سنتی محله های بومیان در منطقه سفین (عرب ها) را به عنوان در کنار هم قرار گرفتن سنت و مدرنیته در این جزیره تعبیر کرد.

حضور هم آوا و همسوی برادران شیعه و سنی در کنار یکدیگر در ساختنجزیره کیش، فضای وحدت و همدلی کم نظیری را در این جزیره به تصویر کشیده است.

حضور در شمال غرب جزیره کیش، امکان مشاهده اسکله تفریحی میرمهنا، دو مسجد مهم شیعیان و اهل تسنن در نزدیکی یکدیگر، اسکله ماهیگیری و بازار ماهی فروشان را فراهم می کند.

مسیر بازار عرب ها را به سمت غرب که ادامه دهید، در چشم انداز شمالی، کرانه جنوبی کشورمان و تاسیسات بنادر چارک و آفتاب و نخستین هتل در حال ساخت ایران بر روی دریا را مشاهده می کنید .

کلبه هور دوباره متولد شد

کلبه هور، دماغه و پیش رفتگی خشکی در آب خلیج فارس در شمال غربی جزیره کیش، فرصت کم نظیری را برای درک زیبایی های طبیعت و خروش موج های دریای نیلگون فراهم آورده است.

اگر نوروز 92 و حتی کمی این سوتر تا آبان 92، به کیش سفر کرده و به کلبه هور رفته بودید ، در نوروز 93، این جاذبه طبیعی گردشگری را متفاوت خواهید یافت.

طراحی فضای کلبه هور، برافراشته شدن نخل ها و ساماندهی این نقطه برای میزبانی مناسب تر گردشگران از اقداماتی است که در مدت زمان نزدیک به دو هفته در دوره جدید مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش عملیاتی شده است.

 غروب خاطره انگیز کشتی یونانی

از کلبه هور، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران که برفراز کشتی یونانیبرافراشته شده نمایان است. کمتر از دو دقیقه با ماشین به کشتی یونانی می رسید. ضمن این که توصیه می شود فرصت دیدن صخره های مرجانی جزیره و حرکت موجودات دریایی ریز در این مسیر را از دست ندهید.تور کیش

کشتی یونانی حدود نیم قرن است اینجا در ساحل به گل نشسته و با وجود فرسایش، در کنار منظره غروب خورشید در آب های خلیج فارس هنوز در قاب تصویر گردشگران به عنوان خاطره ای از کیش قرار می گیرد.

کمی آن سوتر، سازه برج و موزه نماد شهری در حال احداث جزیره کیش را مشاهده می کنید که در سال های آینده به مجموعه نمادهای این جزیره افزوده می شود.

مسیر کشتی یونانی را به سمت جنوب که ادامه دهید ممکن است گله های آهوان را ببینید، در سرشماری آذر سال 89 شمار آهوان این جزیره 689 راس بود.

با توجه به این که آهوان جزیره به پارک آهوان منتقل می شوند، برخی گردشگران دیدن آهوان آزاد را به مثابه خوش شانسی در سفر به تور کیش قلمداد می کنند.

در ادامه این مسیر، سازه های شهر در حال احداث پدیده و در ادامه مسیر، پارک آبی در حال ساخت که خلا آن در کیش احساس می شود، را می توان مشاهده کرد.

حرکت در امتداد ساحل در جزیره کیش فرصت دیدن صخره های بکر با نقش و نگار مرجان ها در طول سده های گذشته و دیدن سایت حفاظت شده تخم گذاری لاک پشت ها را فراهم می آورد.

این سایت حفاظت شده، به حدی برای لاک پشت های در حال انقراض پوزه عقابی امن است که آنها هر سال برای تخمگذاری، خود را به نوار ساحلی کیش می رسانند.

 نمایش دلفین بر بال سیمرغ

رمان نویس بازدید : 6 جمعه 09 اسفند 1392 نظرات (0)

 

 

نوع اتاق

2 شب

3 شب

2 تخته

385.000 تومان

475.000 تومان

3 تخته

350.000 تومان

420.000 تومان

4 تخته

330.000 تومان

390.000 تومان

 

خدمات: استقبال فرودگاهی – صبحانه – تخفیفات گردشگری

هتل ۳* گاردنیا:

نوع اتاق

2 شب

3 شب

2 تخته

385.000 تومان

480.000 تومان

3 تخته

340.000 تومان

410.000 تومان

4 تخته

330.000 تومان

390.000 تومان

 

خدمات: استقبال فرودگاهی – صبحانه – تخفیفات گردشگری

هتل ۳* تاپ رز:


 

نوع اتاق

2 شب

3 شب

2 تخته

395.000 تومان

490.000 تومان

3 تخته

350.000 تومان

420.000 تومان

4 تخته

330.000 تومان

390.000 تومان

 

خدمات: استقبال فرودگاهی – صبحانه – تخفیفات گردشگری

 

 

آژانس مسافرتی پویا گشتتورتور 92تور ارزان کیشتور داخلیتور زمستان 92تور لحظه آخریتور لحظه آخری کیشتور مسافرتیتور کیشتور کیش 92تور کیش اسفند 92تور کیش زمستان 92تورهای داخلی,تورهای زمستان 92تورهای مسافرتیسفر به کیشقیمت تور کیش

تعداد صفحات : 8

درباره ما
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 80
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 23
  • بازدید سال : 348
  • بازدید کلی : 5,703
  • کدهای اختصاصی